\. . . . . . . . . . . . . . ./
... P.o.n.t.v.i.l.á.g ...
/. . . . . . . . . . . . . . .\
Főoldal | Versek | Dalok | Idézetek | Játékok | Mesék | Mondókák | Képek | Linkek
Játékok

Társasági játékok

Tükörjáték
A pár tagjai egymással szemben állnak, olyan távolságban, hogy kinyújtott karjuk (pontosabban az ujjhegyük) összeérjen. Egyikuk az irányító, aki elmozdulhat, fintort vághat, gesztikulálhat. Társának feladata: mintha ő lenne a tükör, utána csinálni a lehető legpontosabban, szinte vele együtt végezni az összes mozdulatot (ha az irányító bal kézzel mozdult, akkor a szemben lévő jobbal teszi ugyanezt stb.). A fokozatosság elvét betartva előbb lassú kézmozdulatokat tükrözünk, később gyorsabbakat, majd akár az egész testre kiterjedő mozdulatsorokat is.
Sopp!
A játékosok körbe állnak, ketten bemennek középre, és elkezdenek megjeleníteni egy helyzetet. Közben beszélhetnek, mozoghatnak is. A csoport többi tagja lesi azt az alkalmas pillanatot, amikor úgy érzi, hogy tudná folytatni jelenetet. Ekkor közbekiáltanak: STOP! A kiáltás pillanatában a középen játszók megmerevednek, és a kiáltó megmondja, kinek a helyére áll be. Vele helyet cserél, és folytatódik a játék. Annál jobb, minél eltérőbb helyzetté képes alakítani az éppen beállt játékos a kimerevített állapotot.
Bemutatkozás szerepcserével
Megegyezünk abban, hogy mindenkinek öt perce van arra, hogy keressen magának valakit, akit nem ismer, és elmenjen vele beszélgetni. Ha letelt az öt perc, körbe ülünk és mindenki sorban bemutatkozik úgy, mintha ő lenne az, akivel az előbb beszélgetett, és elmond mindent, amit tud "magáról". Evvel vidámmá tehetjük a bemutatkozás sokszor kínos perceit.
Gordiuszi csomó
A játékosok álljanak rendezetlen csoportba, egymáshoz közel. Csukják be a szemüket, majd a résztvevők mindkét kezükkel fogjanak meg egy-egy másik kezet. A játékvezető nyitott szemmel körbejár, és segít midenkinek. Ha túlságosan egyszerű lenne a csomó, vagy kisebb zárt kör alakulna ki, akkor a játékvezető egy-két kézfogást megváltoztathat. Amikor kész a "csomó", a résztvevők kinyitják a szemüket, és céljuk az, hogy - akár egyetlen kézfogás elengedése nélkül ­ kibogozzák a csomót és egy nagy kört alkossanak. Előfordulhat, hogy a bogozás közben a játékosoknak szokatlan, sőt kényelmetlen testhelyzeteket kell felvenniük.
Bumm
A résztvevők egymás után számolnak, de nem mondanak olyan számokat, amelyekben a hetes szerepel s héttel oszthatók! Mindenki, mihelyt rákerül a sor, tüstént köteles a következő számot mondani. Aki eltéveszti, az zálogot ad. Akire a hetes jut, az szám helyett bumm-ot mond. Például: 1,2,3,4,5,6,bumm,8,9,10,12,13,bumm,15,16,bumm,stb.
Gyűjtötte volt: A.Csilla







  

2013-2015 - Marosvásárhely, Aak